Museum De Vier Quartieren

In 2015 en 2016 is een nieuw inrichtingsconcept en een bidbook ontwikkeld voor Museum De Vier Quartieren in Oirschot. Dit museum voor volkscultuur is toe aan een complete herinrichting. Museumadvies Els Thijssen werkte een concept uit dat dicht bij het oorspronkelijke karakter van het museum blijft. Metafoor voor het veranderingsproces dat dit met zich meebrengt is “De Stoel”, geïnspireerd op de meubelindustrie in Oirschot. Deze bepaalde vanaf 1860 de economie en het sociale leven in Oirschot. Ook nu is het hedendaagse meubelontwerp in de regio van grote betekenis. Beiden krijgen een belangrijke plaats in de nieuwe inrichting, naast een selectie uit de verzamelingen die de basis zijn van het museum.